dinsdag 20 oktober 2015

vakantie



Dinsdag 25 augustus; het weer is omgeslagen, regen en wind zijn aan de orde van de dag, dus fietsen had vandaag geen zin. Ik had een brochure van het nieuwe museum voor "Modern Realisme"in Gorssel, waar een deel van de Scheringacollectie hangt. Daar zijn we vanmorgen rond half elf heen gereden. Gorssel is een leuk toeristisch plaatsje met een paar gezellige café's. Na een kopje koffie gedronken te hebben, hebben we Teun in de bench gestopt en zijn we naar het Museum More gelopen. Daar kregen we te horen dat de Museumjaarkaart nog niet gebruikt kon worden en dat we 30 euro entree moesten betalen en dat vonden we wat te gortig. We zijn daarop naar Zutphen gereden en hebben de auto vlakbij het centrum geparkeerd.
We waren al eens eerder in deze Hanzestad geweest; Corrie wist zich zelfs te herinneren dat we bij een van onze vorige bezoeken Henk, de ex van Addie Hartkamp tegen het lijf waren gelopen. Ik heb de Walburgiskerk nog bewonderd; naast de Librije met zijn eeuwenoude boeken, beschikt deze kerk ook over prachtige muurschilderingen en bloemen en fratsen op de aanzetten van de gewelfribben.




Twee interieurfoto's van de Walburgiskerk.


Corrie is na dit bezoek aan de Walburgiskerk naar een modezaak van Purdey gegaan en ik ben naar het Henriette Polakmuseum gelopen. Hoewel er niet gefotografeerd mocht worden heb ik dat toch gedaan en heb de gefotografeerd schilderijen opgeschreven zodat ik in volgende artikelen aan de schilders ervan aandacht kan besteden. 


Ton Sondaar-Dobbelman die leefde van 1907 tot 2000 vervaardigde deze buste van een jongetje.

Geen opmerkingen: