woensdag 20 maart 2013

daggedicht 20 maart

Voor deze woensdag 20 maart 2013 heb ik voor mijn daggedicht een gdicht gekozen van de  Deense dichter Niels Hav in een vertaling van Jan Baptist.


ALS IK BLIND WORD

Liefde maakt blind -
en elke dag als de blinde
hierbij voorbij komt trippelen met zijn stok,
valt het verkeer een kwart seconde volkomen stil,
terwijl Gods engelen opstijgen en neerdalen -
en de ogarts zijn kliniek sluit.

Liefde maakt blind,
maar seks is onschuldig: aan mijn ogen mankeert niets,
ik zie alles.

Daarom mislukken al mijn liefdesgedichten.
Met gesloten ogen fluister ik in de telefoon, 
en buiten voor het station staat de blinde
als een heilig evangelist
en neuriet in de regen
- gehandicapt door de liefde.

Pas verliefden kussen elkaars vingertoppen,
dat weet ik best.

NIELS HAV 


 

Geen opmerkingen: