woensdag 29 juli 2015

trotse opa



Het is niet mijn gewoonte om privé-zaken op mijn blog te melden, maar in dit geval maak ik een uitzondering omdat het een cultureel gebeuren is.
Mijn jongste kleinzoon Wouter is een danstalent. Na twee jaar oriëntatie lessen te hebben gevolgd op het Haags Conservatorium heeft hij onlangs auditie gedaan voor de officiële opleiding ballet verbonden aan genoemd conservatorium en is toegelaten tot deze opleiding. Dat betekent dat hij de komende twee jaar met de trein naar Den Haag moet om daar zijn school-en dansopleiding te volgen. Eind groep acht moet hij opnieuw auditie doen om door te mogen gaan naar het volgend jaar.


Mijn kleinzoon is het jongetje rechts op de foto.

Vorige week hij deelgenomen aan een vijfdaagse dansgebeuren, waaraan werd deelgenomen door jongens en meisjes ook uit het buitenland. Deze dansweek werd afgesloten met een presentatie, die verschenen is op you tube. Fantastisch wat er in een week tijd met deze kinderen bereikt wordt. Het plezier straalt er van af.


We vinden het natuurlijk geweldig dat hij de kans krijgt deze opleiding te volgen, maar hij zich gelukkig wel bewust dat het nog een lange, moeilijke weg is naar het beroep van balletdanser.


Geen opmerkingen: