zaterdag 1 augustus 2015

fietstocht met Merijn


Vrijdag 31 juli ben ik met mijn kleinzoon Merijn gaan fietsen; voor deze keer mocht hij de e-bike van mijn vrouw gebruiken. Ik had thuis met behulp van de Fietskaart Utrecht een route uitgestippeld; een route die achteraf gezien veel te lang bleek. We namen vanaf Houten het bordje met het nummer 63 die ons via nr. 62 naar Werkoven voerde, een leuk oud plaatsje met een mooie oude kerk, die ik gefotografeerd hen.


Onderweg kwam o.a. langs Kasteel Sterkenburg, gelegen vlakbij Driebergen/Rijsenburg. Ridder Gijsbrecht van Wulven is begonnen met de bouw van Sterkenburg. In de 15de eeuw stierf het geslacht van Wulven uit. In 1536 werd kasteel Sterkenburg als ridderhofstad erkend. Het huidige uiterlijk heeft het kasteel te danken aan Kees Kneppelhout die b.v. aan de westzijde een vierkante toren liet bouwen.





Deze toren staat eenzaam in het landschap, maar echt een foto waard. 

De route voerde ons door het prachtige landschap van de Utrechtse heuvelrug; af en toe was het enorm druk met fietsers, maar het grootste deel van de route was het rustig. Toen we ongeveer 52 km hadden gereden waren we vlak bij Amerongen namelijk in Overberg. Bij het boshotel met dezelfde naam hebben we voorafgaande aan de lunch mijn zoon gebeld met de vraag of hij ons wilde ophalen. Ik wilde namelijk niet met een lege accu komen staan en nog meer midden in de bossen een klapband. Ophalen zou dan een moeilijke zaak worden. Hieronder volgen nog enkele foto's gemaakt tijdens deze fietstocht.





1 opmerking:

Anoniem zei

Goh wat een bekende route! Hebben we pas nog
Gefietst. Geparkeerd bij de kerk in Werkhoven.
En uiteindelijkmook og op het terras van De Holle boom gezeten.
Want zo heet dat restaurant bij het boshotel, dacht ik.
GrcEva