maandag 13 augustus 2012

terug van weggeweest


Op deze maandag 13 augustus begin ik weer met het plaatsen van artikelen op mijn weblog Spechtiania in de hoop dat ik weer een trouwe lezerssschare mag hebben, die zich niet moet inhouden om te reageren.

DAGGEDICHT MAANDAG 13 AUGUSTUS

Vandaag kies ik een gedicht van de in 1964 geboren dichter Coen Peppelenbos, opgenomen in de Dagkalender van de Poëzie.

ZWEMBAD

Zwemmers verlaten het bad
en ik blijf achter in het diepe
dat blauwer kleurt dan de rest
al het water is voor mij
alleen voor mij.

Je ziet altijd eerst de vogel opvliegen
speciaal voor jou doet hij zijn best
dan zie je pas de kat.

Op het veldje ligt mijn zus
met een gebroken been, ook alleen
met om haar heen honderden zwemmers
die kijken naar bot en vlees.

Dat je te laat opmerkt dat het zo stil is.
Dat het zwembad je te ruim is.

En later lukt het niet
je broek aan te krijgen
je handen te nat en te tril
doen niet wat je wil.

je wordt ingehaald door de ziekenwagen
de reiger in het weiland kijkt niet op of om.

COEN PEPPELENBOS
UIT:         VALLENDE MANNEN
KLEINE UIL, GRONINGEN, 2011

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi!
Fenny

Anoniem zei

Een Peppelenbos voor een doorstart is niet verkeerd...

Anoniem zei

Voor het eerst dat een directe reactie lukt...

Mag ik je wijzen op mijn: http://cultuurdomein.blogspot.nl/