maandag 7 oktober 2013

actualiteit



SPECHTJE

Ik erger me de laatste paar weken enorm aan de spotjes op de Publieke Omroep, waarin aandacht gevraagd wordt voor de opgelegde bezuiniging van 100 miljoen. Er wordt ach en wee geroepen dat door deze extra bezuiniging boven op de al ingegane 200 miljoen de geweldige programma's van de publieke omroep niet meer gemaakt kunnen worden.
Ik vind dat de publieke omroep misbruik maakt van het medium, want alleen zij is in staat om via de televisie op te komen voor haar eigen belangen, terwijl er genoeg andere groepen zijn die nog veel zwaarder gepakt worden, maar geen mogelijkheid hebben om dat kenbaar te maken.
Spotjes uitzenden die gelijk staan aan reclameboodschappen schijnen enorm kostbaar te zijn, dus vraag ik me af waar de publieke omroep deze spotjes van betaalt. Als het eigen vermogen is dan zou ik zeggen gebruik dat nu in deze spotjes gestoken geld zinniger, b.v. voor het maken van die programma's die nu niet meer gemaakt kunnen worden en als het belastinggeld is, dan vind ik het zelfs onrechtmatig gebruik van deze gelden en dan is het concurrentievervalsing tgen opzichte van de commerciƫle omroepen.
Moet ik Boer zoekt vrouw beschouwen als iets wat alleen door de publieke omroep gemaakt kan worden?

Geen opmerkingen: