zondag 6 juli 2014

Concert


Jammer genoeg zong Micheline van Hautem dit chanson niet tijdens het concert dat zij gisteravond gaf in het intieme theatertje Het Pakhuis, dat door Frank de Kleer vorig jaar is gebouwd en ingericht.
Het was zaterdagavond 5 juli en dus eigenlijk een onmogelijke avond, want die avond speelde het Nederlandse Elftal haar kwartfinale wedstrijd tegen Costa Rica en dus had Frank in overleg met Micheline besloten deze avond een tweetal korte concerten te organiseren. Een die begon om 20.00 uur en een die begon om 22.00 uur. Het eerste concert werd bijgewoond door ongeveer 30 mensen; bij mijn concert om 22.00 uur waren slechts een 15 tal toehoorders waaronder een 2tal mannen.


Ik heb Micheline inmiddels al een paar keer gezien en beluisterd en hoewel haar performance nog altijd enorm is, zou ik graag zien dat ze haar repertoire gaat uitbreiden met ook andere Franse chansonniers b.v. Jean Ferrat, Mouloudji en Serge Lama. Het schijnt dat ze ook Jiddische liederen zingt, maar die heb ik haar nog nooit horen zingen.

Af en toe wisselt ze de franse teksten af met stukjes engelse vertalingen; daarnaast zingt ze bv. het overbekende Ne me Quitte pas in het ZuidAfrikaans. Daar ben ik niet zo'n liefhebber van.
Tot slot van dit optreden zong ze samen met Frank en Marito het nummer "Johnny, tu n'est pas un ange" zoals Edith Piaf in 1953 het lied van Richard Stein en Liviu Deleanu vertaalde. Overigens is dit lied geplagieerd door Les Paul en Mary Ford in " Johnny is the boy for me".


Ik hoop dus echt, dat bij een volgend concert van Micheline een totaal ander repertoire wortdt gebracht.



Hier een zigeunerachtige uitvoering van Johnny........

Geen opmerkingen: