maandag 3 december 2012

Amancio Prada zingt Johannes van het Kruis








Een paar jaar geleden hoorde ik voor het eerst een opname van de Spaanse zanger Amancio Prada, die liederen zong op teksten van de Spaanse Mysticus Johannes van het Kruis. Ik werd direct geboeid door de indringende voordracht van deze zanger, die de extatische gedichten op een wonderbaarlijke wijze in klanken vatte.
Ik ben op zoek gegaan naar opnamen van deze zanger en tijdens mijn bezoek aan Andalusië heb ik in Cordoba een aantal cd.'s van deze zanger gekocht enik herinner me nog heel goed hoe verbaasd en tegelijk blij de oudere verkoper was, dat iemand uit Nederland überhaupt van het bestaan van deze zanger afwist en opnames van hem aanschafte. Ik wil de lezers van Spechtiania deze stem niet onthouden. Ik hoop dat jullie er net zo van genieten als ik altijd doe.

Geen opmerkingen: