maandag 9 april 2012

Pasen in Wales




Vandaag kies ik een gedicht van een plaatsgenoot nl. Juliën Holtrigter, geboren in 1946; de laatste tijd is de belangstellng voor diens gedichten gelukkig wat groter aan het worden.


PASEN IN WALES

Daar, halverwege de heuvel, bij het graf met
de vaas met uitgebloeide chrysanten,
onder invloed van regen, de zee beneden,
de komende zomer ( verwoed weer zongen de vogels),
hield ik jou en mij overeind,
te luid, ja veel te luid roepend: hier ligt hij!

De volgende dag kwam ik terug, nu alleen en
nu nuchter, - Dylan Rhomas - la ik opnieuw.
Om te kijken van daar naar de baai, liep ik
achteruit door het gras, viel ik een graf in,
en schreeuwend en schaterlachend klom ik eruit,
stond ik op, vluchtte beschaamd daarvandaan.

JULIËN HOLTRIGTER
UIT:       HET VERLANGEN TE VERDWALEN
DE HARMONIE, AMSTERDAM, 2004

Geen opmerkingen: