donderdag 31 mei 2012

We reden door dezelfde straat



Voor deze donderdag kies ik een gedicht van de in 1974 geboren dichter Tsead Bruinja.


we reden door dezelfde straat
ik wist dat je een omweg nam
en dat er een afslag kwam

we liepen op hetzeelfde strand
ik wist dat je een omweg nam
en dat er een afslag kwam

we leven op dezelfde planeet
bij ieder van ons hang ik een telefoon
aan de muur

ik wilde niet dat er een afslag kwam
ik wilde slingers nachten lang

er is een straat een strand een planeet
en een nacht waar we over en door elkaar heen bewegen
zoals stemmingen en herinneringen
zich in ons verdringen bij een weerzien

een gezamenlijk verleden
klinkt zo koel

we reden door dezelfde straat
ik wist dat je een omweg nam


TSEAD BRUINJA
UIT       OVERWOEKERD
COSSEE, AMSTERDAM, 2010

Geen opmerkingen: