zondag 3 november 2013

daggedicht 2 november


2 november oftewel Allerzielen neem ik een gedicht van een schrijver die hoewel pas gestorven in 1983 bijna totaal vergeten is, maar tijdens zijn leven dat in 1910 aanving ook al niet bekend was om het schrijverschap, eerder als scherpzinnig links denker.

JE WEET WEER NIET WAT IK BEDOEL

Voor mij is de liefde een bed,
nee, je weet weer niet wat ik bedoel.

Ik b edoel op het bed staat een stoel,
op die stoel zette ik een kruk
daar bovenop daar sta ik.
Dus een hachelijke evenwicht.

Maar dat is nog niet genoeg:
Ik houd met de armen gestrekt
het breekbaarste liefste omhoog
dat ik met het hoofd in de nek
van onderen met mijn oog
in evenwicht blijf kijken.

Gaat iets fout dan valt alles stuk.
Het breekt, ik breek zelf, wij breken.
Maar dit heb ik kunnen  bereiken.
Ik wil en kan nooit terug.

J.B.CHARLES ( 1910-1983) 
 

Geen opmerkingen: