woensdag 20 juni 2012

suikerbeest wat versen



Ook vandaag kies ik een gedicht van een in het boek In de schaduw van Parnassus voorkomende dichters en ditmaal is dat de dichtere Agnes de Graaf die in 1970 haar dichtbundel Godweet wat voor ongelukken hiervan komen bij G.A. van Oorschot uitgaf. Deze bundel werd heel matig ontvangen. Inmiddels woont Agnes al jarenlang in Engeland. De spellingsfouten die erin staat, heeft ze bewust gemaakt, maar doen een beetje kinderachtig aan en zullen bij herhaling snel vervelen


SUIKERBEEST WAT VERSEN

een maant als jij zit ik in zee
maak ik de beesten in je tuin van glas
open ik mijn wijde mantel eronder wettik
hep ik niets aan draag jij je
rimen met daaraan een bijl lampen en
welligt het patvindersmes

tovernaar van babil blaast even
in je haar zo handig
een uitgestorven stat vol torens nog
in een lantsgap van jou

een suikerbeest om je lekker te maken
hep ik tegen het hek gezet
kom jij naakt op mij af en zi ik
je hept een reuze zin in mij

Agnes de Graaf
 

Geen opmerkingen: