vrijdag 12 juli 2013

daggedicht donderdag 11 juli


In mijn agenda/dagboek trof ik onderstaand gedicht aan van een voor mij onbekende dichter nl. Lucas Hüsgen. Deze werd in 1930 geboren in Weert; studeerde filosofie, maar heeft deze studie niet afgemaakt. Debuteerde in 1992 met de roman Zeehond in Wormgat. Alks dichter debuteerde hij met de bundel Navels orgel. Voor zijn essaybundel Nazi te Venlo kreeg hij de J.Greshofprijs.
Heeft een aantal Koreaanse dichters hertaald.


VEDERBEDS LUMIÈRE

Het was draagbaar wat wij zagen,
Het had zijn eigen ogen. Het keek
met ons mee.

Het bood een gebiedshereniging
voor oog en oor; plaatsbepaling
voor mogelijkheden.

Wij brachten het bij elkaar, soms
vermoeid in nauwe kleding. We 
zagen al die dingen gebeuren.

Ik kijk nu naar wat ik
zie. Het zijn woorden die
nauwelijks zichtbaar zijn.


lUCAS HÜSGEN



 

Geen opmerkingen: