zondag 2 juni 2013

daggedicht zaterdag 1 juni


De vertaler Jan Mysjkin heeft onlangs een bundel Roemeense gedichten in vertaling doen verschijnen bij het Poëziecentrum met als titel Voor de prijs van mijn mond. Hij heeft ook de samenstelling van deze bundel gemaakt. In de komende daggedichten wil ik aandacht schenken aan deze bundel.


EEN HOND KOPEN

De engel kwam en zei tegen mee:
"Wil je geen hond kopen?
Ik was nkiet in staat om hem te antwoorden.
Alle woorden die ik hem zou hebben toegeroepen
zouden geblad zijn geweest.
"Wil je geen hond kopen?
vroeg de engel me, en in zijn armen hield hij
mijn blaffende
hart,
kwispelend met zijn bloed als met een staart.
"Wil je geen hond kopen?
vroeg de engel me.
terwijl mijn hart 
kwispelde met zijn bloed als met een staart.

NICHITA STANESCU


 

 

Geen opmerkingen: