zondag 9 juni 2013

kamerkoor Vianen


Op Spechtiania heb ik meermalen via de serie koorwerken aangegeven dat we afgelopen vrijdagavond 7 juni een concert gaven in de Protestante Kerk van Herveld zuid. Het is een zeer oude kerk, gebouwd in de 12e eeuw, met een paar leuke details. Zo zit aan de noordgevel een beeld van een kopje bevestigd, dat aangeeeft dat daar de manneningang was. Helaas is het vrouwenkopje verdwenen.

 Komend vanuit Andelst is dit het zicht op de kerk van Herveld zuid, waar hoofdzakelijk de mensen wonen die protestant zijn.

Onze dirigent had een aantal krukjes bij een ander koor geleend, waarop de tenoren, baritons en bassen stonden, zodat de laatsten de dirigent goed konden zien. Ik vond het wel een opname waard.

Het was vrijdag de hele dag prachtig zonnig weer en dat weerhoudt helaas mensen ervan om een concert bij te wonen en dat was deze avond ook het geval. Ik denk dat er slechts zo'n 25 mensen aanwezig waren. Die hebben echt wat gemist, want door de prachtige akoestiek van de kerk klonk alles erg mooi en op enkele slippertjes na, hebben we waarschijnlijk nog nooit zo goed gezongen.

Van een van onze koorleden was een zoon aanwezig en die heeft een tweetal nummers op you tube gezet. Ik had ze hier graag ingevoegd, maar helaas weet ik  niet hoe dat moet. Zodra ik die kennis machtig ben, doe ik dat alsnog.

We hebben allemaal enorm genoten van deze avond en we gaan nu reperteren voor een volgend concert dat zal bestaan uit volksliederen.



http://www.youtube.com/watch?v=WP7Cg7hyA6I

Geen opmerkingen: